Kapkan Shop знаходиться на вулиці Рейтарській, у київському дворику з воронами. Основа його асортименту streetwear: одяг, взуття та аксесуари. Ми поговорили із засновником Миколою Барабанщиковим про історію магазину, вуличну моду та особливості роботи із закордонними брендами.
Я починав з платівок, мерчу та фарби для графіті
«Усе почалося з хобі: мені подобається панк та хардкор музика, і тому я зайнявся дистриб’юцією вінілових платівок та мерчендайзу різних гуртів, – згадує Микола Барабанщиков. – У 2010 році відкрив магазин, спочатку він мав іншу назву – Love, Pills & Whiskey Store. Існував також однойменний лейбл, під яким я намагався випускати музику. Релізів було небагато, займатися цим в Україні виявилося складно. А ось магазин згодом став успішним. Унікальність йому забезпечувало ком’юніті, яке сформувалося навколо, та речі, що я продавав: багато з них було практично неможливо знайти. Це був мікс локальних брендів, мерчендайзу, вінілу, фарби для графіті. Нічого схожого у Києві тоді ще не було».
Перше приміщення магазину знаходилося на вулиці Великій Житомирській 24. З того часу вже тричі змінювалася локація. «Коли ми переїжджали, я задумався про ребрендинг. Змінили назву та логотип. Було багато варіацій, але остаточну версію нам намалювала Вероніка Чабан», – розповідає власник. На вулиці Рейтарській Kapkan Shop працює понад чотири роки.
З часу відкриття асортимент магазину зазнав суттєвих змін. З полиць практично зникли платівки та фарба для графіті. «Цьому сприяло кілька факторів. По-перше, в нас обмежений простір, не усі наявні речі навіть зараз маємо можливість виставити у залі. З іншого боку, тепер існують спеціалізовані магазини, які здатні представити значно більший вибір ніж ми. Графітчики, для прикладу, це доволі специфічна аудиторія, з ними треба працювати окремо, постійно повинен бути консультант, який на цьому розуміється». Від мерчу в Kapkan Shop теж великою мірою відмовилися, за виключенням продукції від окремих українських гуртів. «В основному, це проекти моїх друзів, зокрема, гурту MALOІ або арт-коллективу Le Petit Porcherie».
«Зараз ми зробили акцент на одязі та аксесуарах, продаємо також взуття, головні убори, чоловічу косметику. В основному це речі для молоді, хоча серед клієнтів є і люди середнього віку. Нещодавно з’явилася секція для жінок, але поки що вона невелика», – розповідає Микола.
Streetwear на хайпі
З часом Kapkan Shop змінив не лише асортимент, а й аудиторію. «Це більше не закрите ком’юніті, – запевняє власник магазину. – Бренди, з яких ми починали, з часом стали трендовими. На частину речей існує постійний попит, але модні коливання все одно мають місце. Популярна знаменитість одягнула якусь річ – і продажі полетіли вверх». До речей такої категорії Барабанщиков відносить футболки з flame logo від бренду Thrasher, кеди Vans моделі Old Skool та принти з котиком від RIPNDIP.
«Звісно, у нас є постійна аудиторія, але зараз все частіше заходять мілленіали. З’являється бум на певний бренд або річ, і вони шукають місце, де можна купити оригінал, а не підробку. – Це забезпечена молодь, адже бренди, привезені з-за кордону, коштують недешево». При цьому Микола Барабанщиков не відносить свій магазин до люксового сегменту. «В Україні це може здаватися високою ціною, а за кордоном – ні. Тому, я вважаю, що ми говоримо скоріше про певний рівень якості».
Серед брендів, представлених у Kapkan Shop: Thrasher, RIPNDIP, Dickies, Stüssy, Carhartt WIP, Native shoes, Vans.
Сьогодні понад 70% асортименту магазину – це закордонна продукція. Взуття – виключно іноземних брендів. «Колись цей відсоток був меншим. Проте, коли ми вийшли на певний рівень, зрозуміли, що якісних українських виробників насправді мало, – розповідає Микола. – У 2014 почався просто бум, мені щодня писало кілька нових брендів. Я не знаю, чи існують вони досі, але переважно це були смішні назви і нецікаві принти. Хлопці придумали якесь слово, надрукували три футболки і вважали, що можна продавати. Ми ж стараємося співпрацювати з тими, у кого вже є певна історія і перспективи».
Серед українських брендів, які можна купити у магазині: Syndicate, BRVSKI, Ugly Cool, Ruh Institute та Krasnova Clothing. Крім того, у Kapkan Shop періодично продають речі з власною емблемою: футболки, толстовки, лонгсліви. «У нас є навіть фірмові скейти, ми робили їх на заводі в США».
Іноземні бренди та український ринок
«Ми не можемо з року в рік продавати однаковий одяг, мода і смаки аудиторії змінюються. Є бренди, з якими пробували працювати, але вони у нас “не зайшли”, – пояснює власник Kapkan Shop. – В Україні специфічний і доволі маленький ринок. Молодь, яка готова витрачати гроші, як правило, витрачає їх на те, що в тренді. Тому за цим треба постійно слідкувати».
Микола Барабанщиков розповідає, що на сьогодні виробники одягу переважно самі знаходять його і пропонують свою продукцію. «Але трапляється і навпаки. Зокрема, двічі на рік я їду до Берліна на виставку Seek, останній раз був там у січні. Бренди представляють свої стенди, і можна побачити, пощупати одяг, замовити його на наступний рік, – Чесно кажучи, зимовий сезон завжди цікавіший, ніж літній: футболок у нас і так багато, а ось знайти хорошу куртку, в співвідношенні ціна/якість вже складніше».
Окрему історію має співпраця Kapkan Shop з канадським взуттям Native shoes. «Оскільки я сам веган, довгий час відмовлявся продавати взуття з натуральної шкіри. Тоді натрапив на Native shoes, і, хоча вони не позиціонували себе як бренд для веганів, взуття відповідало моїм вимогам, – згадує він. – Ми домовились про зустріч з представниками компанії в Амстердамі: виявилося, що вона відбудеться в м’ясному ресторані зі шкурами тварин на стінах. Тож у Native shoes були дуже здивовані, що я обрав їх саме за таким критерієм. Але, врешті, ми успішно співпрацюємо понад п’ять років».
Власник магазину розповідає, що складність полягає не лише у тому, щоб домовитися з брендом, а й у тому, щоб доставити його продукцію в Україну. «У нас складно з імпортом. Ми пробували займатися поставками напряму, але для цього потрібна купа документів та часу. Тому зараз працюємо через посередників: такі компанії займаються оплатою, розмитненням товару, заповнюють усі документи, – Але навіть у цій схемі є нюанси. Я маю друга в Ризі, у нього теж – магазин одягу. І ті новинки, що з’являються там, для прикладу, у серпні, до нас доходять лише у жовтні».
За словами Миколи, для маленьких магазинів займатися таким імпортом може бути надто складно і дорого. Тому Kapkan Shop не лише продає одяг, а й завозить його для інших. Зараз співпрацюють у такому напрямі з більше ніж десятьма магазинами. Проте власник запевняє, що на цьому не планують зупинятися.
Подальші плани
«Звісно, хочеться відкрити другий магазин, але поки що зробити це складно, – зізнається Барабанщиков. – Потрібні суттєві кошти, щоб орендувати приміщення, зробити ремонт, закупити достатню кількість товару та розрекламувати нове місце».
У цьому році в «Капкані» планують зосередитися передусім на он-лайн магазині. «Ми запустили сайт ще три роки тому. Але він зроблений на платформі WordPress, вона підходить для блогу, але не для магазину, не витримує навантаження, тому будемо міняти. Крім того, інформація про наявність товару на сайті оновлюється недостатньо оперативно. Інколи менеджеру доводиться телефонувати, вибачатися та пояснювати, що річ вже купили. Не всі залишаються задоволені роботою магазину, тому будемо його покращувати. Думаю, хороший он-лайн магазин дасть нам потенціал для продажів у регіонах».
З часом ми змінимо підвал на фасад, та й надалі будемо розвивати в нашій країні ринок streetwear одягу, при цьому підтримуючи тих, хто хоче робити якісні речі. Будемо трендсетерами модного одягу для України та тісно співіснуватимемо з ком’юніті, з якого ми виникли.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24954 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті